End Where I Begin

Satte mig precis framför datorn efter sett filmen Eagle Eye... ganska cool faktiskt, nästan lite science fiction. En dator som försöker byta usa:s regering efter att de dödat oskyldiga i jakten på terrorister. Detta genom att leda många personer genom telefonsamtal och andra vägvisningar på allt elektroniskt.

Får en att börja tänka lite kring all denna övervakning som bara blir allt mer omfattande. Allt detta kontrollbehov vi har - med syfte att göra vardagen säkrare för oss. Med denna film vill de nog ha sagt att resultatet av mer övervakning inte ger större frihet - tvärtom.

Jakten på frihet fångar oss.

Idag vare en vanlig dag på skolan, men sen blev det ett riktigt trevligt fik med två chooooompizar, som skulle visa sig bli tre efter ett tag. För att sedan bli åter två igen.
Efter det såg vi ungefär halva Borat filmen, inte lika bra som första gången, men den håller helt klart måttet än! =)

Man tillbringar 6 månader av sitt liv på toaletten
Jag är rätt säker på att jag redan nämnt det, men ja tycker de borde va mer :S eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: S

hahah vilken tur att jag har dig då :D

2009-02-12 @ 21:29:20
URL: http://potatiskvinnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det beror väl på vad man gör på toaletten!

2009-02-13 @ 22:00:12
URL: http://tranquillizer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0