The underdog

Det känns lite bättre från dag till dag, det har inte fallit några tårar idag, men morgonen var riktigt tung. Inte speciellt trött, jag var faktiskt vaken mellan mina grymma snoozar på mobilen, men när ja reste mig upp ur sängen... usch. Likadant på vägen hem från skolan i bilen. Inte heller då några tårar, men jag var helt tom. Jag kände inte ett enda piss i kroppen, till skillnad från igår, då min dag var en känslomässig berg- och dalbana.

Idag på idrotten spelade vi fotboll, vilket jag trodde skulle bli riktigt tråkigt - eftersom det med småmål på en minimal plan och med halva klassen fotbolls idioter inte är kul alls. Men jag hamnade i ett asbra lag :P kanske inte det spelskickligaste, men jag hade i alla fall skitkul. Vi spöade alla förutom ett lag, även fast det var jag, en till kille och tre tjejer i laget (fan, nu koka riset över). Vår laganda var av bästa kvalité och jag kände mig faktiskt levande igen under lektionen.

Nu sitter jag här med laptopen i köket o ska laga mat till hela familjen, usch, jag gillar inte att laga mat. Jag är alldeles för lat! Jag kom på mig själv hörom veckan med att jag låg och körde hantelpress på gymmet, hantlarna var lite för lätta. Jag ville med andra ord att det skulle vara jobbigare. Men istället för att gå o byta till ett par tyngre körde jag vidare med mina lätta, jag orkade inte byta. Fyfan vad jag är lat. Mycket är nog bilens fel. Jag borde cykla mer. Men framhjulet är slitet, så en dag kommer frambromsen att fastna och låsa hela framhjulet, jag kommer att ramla över styret och slå ut tre tänder, som givetvis kommer sitta kvar och dingla i min tandställning. Som i helvette inte ska sitta mer än till jul, då går ja ut i garaget o använder en rasp och bultsax!

Wiie, imorrn ska ja flytta in mitt nya trumset jag köpte förra veckan i vår nya replokal. Fyfan va skönt, slippa alla snorungar som inte vet hur man skruvar på en förstärkare eller som inte fattar att även fast när är 11 cm lång ska man inte höja stolen så att man måste hoppa upp på den och sedan skruva åt den hårt som bara fan för att ingen ska kunna ändra på den.

Nej men nu är kyckling filéerna snart klara, måste fixa sås och annat. Så det får räcka med bloggandet för nu
Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0