Hemmakväll

Efter en mördardag som igår bestämde jag mig för att gymma idag också. Sagt och gjort. Här sitter jag ännu mer förlamad än igår. Utpumpad i halva kroppen, träningsvärk i andra halvan. Riktigt, riktigt skönt!
På vägen hem från skolan tyckte jag att jag var värd lite choklad efter denna vecka. Så jag svängde förbi videostaden o köpte 2 st 200 grams chokladkakor, en daim och en vanlig. Det är så jävla gott.

Ikväll ska jag bara vara hemma, tare lugnt medans alla kompisar är på bussfest eller va de gör. Bara sitta här med min choklad, kolla på idol, kolla på fredag hela veckan.
Det känns inte som jag haft en sån kväll på ungefär 6 månader. När jag tänker efter så har jag väl suttit hemma en del nu när skolan börjat, men då med elaka tankar som liksom förstört all den helgkänsla man får när man gjort allt man ska i skolan för veckan och sätter sig framför datorn.
Nu har jag ingenting att tänka på, bara att svulla choklad.

Jag kände mig fri som en vogel, det utbyttes mot en bur. Tankarna studsade runt i mitt huvud, varje studs kändes som en meteorit som träffar jorden. Ett tag var jag säker på att jag skulle explodera, slå handen genom en vägg, en ruta, ett hjärta. Nu har jag påbörjat ett nytt blankt blad i mitt liv. Ungefär som när man under en lektion vänder på pappret i blocket, och bara ser en alldeles kritvit sida framför sig. Vad som helst jag skrivas ner, göra till minnen. Som man sparar hela livet, eller bara kastar i papperskorgen på väg ut.

Jag hoppas den där jävla snorungen i idol åker ut ikväll, han kan fan inte sjunga. Jag blir förbannad på riktigt. Vilken människa röstar på en sådan person?
Skönt att åter igen störa sig på sådana småsaker. Det betyder att det inte kan finnas så mycket annat att grubbla över... Hoppas det är så. Hoppas också att min önskan går i uppfyllelse... UT ME UNGEN!

Kommentarer
Postat av: S

Okej :O nattugglan simon!

nae det blev en lugn kväll med film, och en nattpromenad. riktigt skönt var det :)



hahaha håller helt med dig att ungen ska ut!

bort med honom!

2008-10-18 @ 16:36:43
URL: http://sabinasaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0