Celebration day

Jag visste inte vad jag skulle ha för överskrift, så ja tog låtnamnet på de ja lyssna på. Det fick bli celebration day, av Led Zeppelin. Inte för att jag har något alls att fira, förutom att mitt liv tycks vara på väg åt rätt håll, om än i väldigt långsam takt. Jag har fortfarande mina upp och nergångar under dagarna.

Jag var nyss o lämnade av ett av mina trumset i vår nya replokal, där vi ska flytta in i månadsskiftet.
Det var meningen att va skulle repa också. Just i detta nu faktiskt. Men nej nej, folk fick förhinder och här sitter jag utan att ha ett piss att göra, bara tänka. Och det ska jag säga er, jag har blivit en jävel på att tänka, just nu i allt annat än bra banor... men men då får man försöka styra tankarna åt något annat håll, som att de ska bli jävligt kul att åka gokart o skridskor på höstlovet. Jag längtar som fan!

Imorgon får vi tillbaka våra matteprov, de som gick så bra. Hoppas verkligen de blir som ja tror. Vi fick tillbaka fysikproven igår, där jag klarade G med ½ poäng. Fysik B som jag tänkt på vg i... det får vi se hur det blir, ett g är ju inte fy skam det heller.

Idag fick vi också välja en ny bok att läsa i svenskan. Jag tog Processen av Kafka. varför? varför i helvette? jag fick nått spratt o bara tog det svåraste som fanns. Det kommer bli en utmaning. Men ingen rolig utmaning, för jag gillar inte att läsa böcker.
Jag har inte spelat gitarr på as länge nu. Inte på en hel vecka tror jag. Eller lite i söndags tror jag... glädjen har liksom försvunnit, den finns inte där. Det finns alldeles för många låtar som får mig att tänka, så jag är nog inte helt redo att börja plinka på den än :P Den måste känna sig lite ensam ståendes där för att samla damm med sin andra gitarrkompis.

Men nu ska ja kolla på scrubs avsnitt eller nått, annars flyger mina tankar iväg och går inte att stoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0