Jordgubbs gungan

Inget inlägg igår... hmm. Det måste nog vara den första dagen sedan jag startade bloggen :P Men allt måste ha en första gång. Så är det bara.
Jag hade betalat 220 kr till stopskivan., skulle gå me anders o mosse. Men dom ändrade sig, så då stod jag där ganska ensam 220 kr fattigare. Men jag flörtade in mig hos Ida och Emma, så dom kunde ge tillbaka mina pengar :) Så de blir krogen för dom nu i helgen istället XD Fan vad jag måste bränna pengar där... inte bra.

Jag har funderat lite på en sak. Varför tar staten så sjukt höga jävla skatter på just sånt man behöver? Bensin och sprit. Det är ju mest skatt på just det jag vill ha - lixom vafan? Man borde skatta efter procenten av sin årslön. Sosse som jag är säger jag så utan att skännas det minsta. Skulle inte idrottsparken kunnat bara fräschas upp lite istället för att bygga en ny jävla arena? Då kanske vi skulle få ha kvar ketchupen, lingonsylten och grillkryddan i skolmatsalen... Kommunen betalar ju både de delarna - så varför inte? Eller varför inte helt enkelt bygga någon sjukstation nere i något U-land? Jag har mer på lager, men besparar er denna läsning :P

Don't tell me what can't be done. - Winston Churchill, innan invasionen av Japan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror inte du är sosse innerst inne om du tänker så, för det låter lite mer liberalt = att sänka skatter!

varför vi har skyhöga skatter på just bensin och sprit är för att regeringen eller vilka det nu är vill att folk ska sluta köra bil(vilket troligtvist aldrig kommer ske) för det påverkar miljön, och skatterna på spriten har dom för att svenskarna inte kan dricka med måtta och det påverkar samhället ifall det skulle finnas för många alkisar.... tyvärr! men så är det. :)

2008-11-11 @ 20:23:11
Postat av: Simon

Jag säger inte att vi ska sänka skatter! nej nej. Bara att vi ska underlätta för de som inte har så mycket pengar i samhället... i det här fallet jag XD haha

2008-11-11 @ 22:24:02
URL: http://ostratta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0